Rekruttering til klinik og praksis
Rekruttering af de rigtige behandlere og klinikpersonale
Kampen om de gode behandlere og administrativt personale er blevet skærpet blandt klinikkerne. Det betyder, at det ikke bare et spørgsmål om den rigtige løn, men også klinikkens kultur, work-life balance, uddannelsesmuligheder og ikke mindst klinikkens image.
Klinikkultur og image bliver i høj grad tegnet af klinikejer, enten ved selv at være den daglige leder, eller gennem en anden.
Står du og mangler en ny behandler eller medarbejder, kan vi tilbyde dig adgang til vores omfattende behandler- og klinikpersonalekartotek, og derved sikre en hurtig og effektiv rekruttering af medarbejdere til din klinik eller praksis.
Vi har erfaringen og netværket til at finde den medarbejder som din klinik eller praksis står og mangler.
Vi gør det enkelt at rekruttere
Vores koncept er enkelt og er baseret på netværk og viden. Vi møder såvel kandidater som klinikker, med respekt og med en professionel viden indenfor læge og tandlægesegmentet. Det har gjort os til den fortrukne samarbejdspartner for en lang række klinikker og hospitaler – både private og offentlige.
Rekruttering er en tillidssag og ingen kender klinikken bedre end dem der arbejder på stedet. Derfor starter vi med at lære jer at kende, så vi kan få kortlagt klinikkens behov og fremtidige forventninger til kandidaten, inden vi går i gang med opgaven.
Der findes flere forskellige rekrutteringsforløb. En typisk rekruttering hos os, indeholder en beskrivelse af klinik-, job- og kandidatprofiler således, at der fra begyndelsen er en forventningsafstemning omkring ønsker og krav til kandidaten. Hvor det er relevant, kan vi tilbyde persontests udført af vores egne certificerede konsulenter, der er tilknyttet den konkrete rekruttering. På den måde sikres en professionel og udbytterig proces.
Hvis I allerede selv har fundet en række kandidater, er det muligt at tilknytte en konsulent til den afsluttende del af processen, eksempelvis ved samtalerne, den endelige udvælgelse eller til varetagelse af de kontraktlige forhold.
Hvorfor er outplacement det rigtige valg ved en afskedigelse
Hvis klinikken står overfor at skulle afskedige én eller flere af Jeres medarbejdere, kan et outplacement forløb være en mulighed.
Et forløb med outplacement iværksættes af klinikken og er en mulighed for dem, der gerne vil hjælpe en afskediget medarbejder med at komme videre. Med et outplacement forløb tilbydes medarbejderen et struktureret forløb, baseret på dialog, rådgivning og praktiske øvelser for derigennem at nå det endelige – et nyt job.
Vi er alle forskellige og derfor skal et outplacement forløb skræddersys til både medarbejder og klinik. Det kan indeholde alt fra personlig udvikling til rådgivning om karrierevalg, samt coaching og træning i forhold til jobsøgning. Det vigtigste er, at den afskedigede medarbejder får kompetent hjælp til at se situationen som en mulighed, så fremtiden igen ser lys ud.
Den opsagte medarbejder og virksomheden vælger det forløb, der er bedst egnet til medarbejderens faglige og personlige situation. Det kan gøres i samråd med os, så I er helt med på de forskellige muligheder og løsningsmodeller der findes. Herved får vi det bedste forløb med udgangspunkt i medarbejderens nuværende forhold og situation.
Vi mener, det er vigtigt i et outplacement forløb, at medarbejderen knyttes til én konsulent fra start til slut. En god relation, nærvær og tillid er den bedste vej til et succesfuldt udbytte af forløbet. Det sætter vores konsulenter en ære i at sørge for. God kemi og tryghed giver den afskedigede mod og en større lyst til at engagere sig i processen, og vi sikrer, at vedkommende føler sig godt tilpas.
Hvis du er interesseret i at høre mere om outplacement, så er du velkommen til at kontakte os.
Et succesfuldt outplacement forløb giver medarbejderen og virksomheden den bedste forudsætning for et godt udbytte